Ilma-aseammunta Lammilla

Ilma-aseilla ammutaan pääosin syyskuusta huhtikuuhun sisäampumaradoilla. Lammin Ampumaseuran tiloissa voi joustavasti harrastaa lajia myös kesäaikaan.

Ampumaetäisyys ilma-aseilla on 10 metriä. Kilpa-ammuntaan suunnitellut ilmakivääri ja -pistooli ovat aseet, joita ammunnasta kiinnostuneen kannattaa ensimmäisenä kokeilla. Ilma-aseella on hyvä opetella lajin perusasiat ja kehonhallinta, lisäksi laji soveltuu hyvinkin nuorten lasten lajiksi.

Harrastuksen aloittamiseksi tarvitset vain omat kuulosuojaimet. Seuralla on ilma-aseita joita voi käyttää kunnes päätätte hankkia oman aseen. Tiloissamme on myöskin kaikki muu tarpeellinen, kuten ampumatukia, kiikareita, ampumatauluja sekä elektroniset taululaitteet yms. joten aloittaminen ei vaadi suuria panostuksia ja harrastaminen on edullista!

Seuramme tilat uudistuvat vauhdikkaasti ja vuoden 2018 aikana olemme vaihtaneet jo puolet ampumatauluista elektronisiksi tauluiksi tietokoneineen.