Laserammunta

Seuran tiloissa voi ampumista harrastaa myös laserpistoolilla, eli Noptelilla. Laserilla ampuminen kehittää erinomaisesti hienomotoriikkaa, silmän ja käden yhteistyötä.

Laite rekisteröi käden liikkeen ennen ja jälkeen osuman, mikä myös kehittää osaltaan ampumaharrastusta.

Laseraseella ampuminen on lähes äänetöntä. Tietokoneeseen yhdistetyllä ohjelmalla suoritus näkyy suoraan tietokoneen näytöllä ja suoritusta on helppo analysoida.

Sponsoroivilla yrityksillä on mahdollisuus tutustua myös laseraseammuntaan yrityksensä tiloissa, sillä laite on kätevä kuljettaa paikan päälle.

Noptelia käytetään myös harrastuksen esittelyyn tiloissa, joihin ei panoksellisia aseita voida tuoda.

Noptelin voi myös asentaa omaan tavalliseen ilmakivääriin tai ilmapistooliin. Tämä auttaa ampujaa kehittämään omia taitojaan, koska ilma-aseampuja voi suorituksen jälkeen tarkastella tähtäimen liikkumista tietokoneen näytöllä.

Noptel avustaa ampujaa näin parantamaan ampujan suoritusta tietotekniikan avulla oikeaan tähtäys- ja ampumisasentoon ja tekniikkaan.