Nuorisotoiminta

Silmän ja käden yhteistoiminta on aina kiinnostanut nuoria. Ammunta antaa erinomaisen mahdollisuuden kehittää lapsen keskittymis- ja paineensietokykyä, oman kehon hallintaa sekä erityisesti vastuullisuutta ja turvallista aseen käsittelyä. Ampumaurheilun nuorisotoiminta on lasten ja nuorten tarpeisiin mitoitettua monipuolista toimintaa, joka tukee kasvua pienestä ampumaurheilijasta isoksi ihmiseksi.

Syksyisin Lammin Ampumaseuran hallilla alkaa lasten ampumakoulu (Kultahipputoiminta), johon voi osallistua 7-vuotiaasta alkaen. Lasten sarjassa voi ampua 15-vuotiaaksi saakka. Eri ikäryhmille on suunniteltu omat sarjat ja oppimista tukevat menetelmät ja laji soveltuvat erinomaisesti sekä tytöille että pojille.

Kultahipputoiminnan sisältö on suunniteltu huomioiden lasten omat lähtökohdat, tarpeet ja valmiudet. Tukiammunta on harjoittelumuoto, jonka avulla aloittelijat ja lapset pääsevät helposti jyvälle uudesta harrastuksestaan. Asetta vastapainolla kannattelevat tuet helpottavat ammunnan perusasioiden, kuten tähtäyksen ja liipaisun, oppimista myöhemmällä iällä. Myös kilpailuissa tukien käyttäminen on sallittu.

Ampumaharrastus ei maksa lainkaan niin paljoa kuin monet ajattelevat. Alkuun pääsee käytännössä innostuneella mielellä ja omilla kuulosuojaimilla, sillä Lammin Ampumaseuralla on ilma-aseita sekä tarvittavia apuvälineitä aloittelijoille. Oman aseen ja muut välineet voi hankkia myöhemmin lapsen kehityksen mukaan. Sama ilma-ase kestää kymmenenkin vuotta lapsen käytössä ja muut varusteet voi kätevästi kierrättää.

Ampumakoulumaksu sisältää opetuksen lisäksi kaikki tarvikkeet ja vakuutuksen, kultahippu passin sekä ampuja lehden. Suoritetusta ampumakoulusta saa todistukseksi diplomin syyskauden päätteeksi.

Ampumakoulun alkamisesta tiedotamme vuosittain aina Tapahtumakalenteri -osiossa. Seura maksaa nuorten henkilökohtaiset kilpailumaksut sekä osallistumiset Kultahippufinaaliin.